Friday, August 29, 2014

බුද්ධත්වය පතන දෙවිවරු - 01 නාථ දෙවියන්


                                 අපි දන්නවා බුද්ධත්වය පතන බෝධිසත්වවරුන් අප්‍රමාන කරුනාවන්ත මිනිසුන් ඇතුලු සියලුම සතුන්ට කිසිම ආත්මාර්ථ කාමි කමකින් තොරව පිහිටවන පිංවත් පිරිසක් බව. මේ අතරින් මෛත්‍රී බෝධිසත්වයන් ගැන තමයි අපි වැඩිපුර අහලා තියන්නේ. ජනතාව අතර තියන විෂ්වාසයක් තමයි නාථ දෙවියන් කියන්නේ මතු බුදුවන මෛත්‍රී බෝසතානන් වහසේ කියලා නමුත් ඒක වැරදි පිලිගැනීමක් බවයි පෙනෙන්නට තියන්නේ. මෛත්‍රී බෝසතුන් ගැන රේරුකාණේ චන්දවිමල මහ නා හිමි, හා මඩිහේ මහ නාහිමි කළ සියළු විස්තර වල සඳහන්ව ඇත්තේ මෛත්‍රී බෝසතනානන් වහන්සේ මහා සංතොඨ්ඨික නොහොත් මහා සංතොෂින දිව්‍ය රාජයා නමින් දෙව්ලොව වැඩ වාසය කරන බවය.  පොත පතෙහි සඳහන් වන්නේ නාථ දෙවියන් යනු අවලෝකිතේෂ්වර නමින් බුදුවීමට පෙරුම්පුරන දෙවි කෙනෙක් බවයි.
                                             වරක් දෙවන පරාක්‍රමබාහු රජ කාලෙ රටේ ලොකු නියං සායක්‌යාඑති වුන අතර ඒරාවස්ථාවේ මහත් සෘද්ධිබල තියෙන නාථ හා මෛත්‍රී දෙවිවරුන්ට පූජා පවත්වල සෙත් පිරිත් සඡ්ජායනා කරවල දළදා වහන්සේත් නුවර පැදකුණු කරවල වැසි ලබාගත් බව මහාවංශයේ සඳහන් වෙනවා. නාථ දෙවියන් යනු ඉතා කුඩා සතුන්ට පවා කරුනාව දක්වන දෙවි කෙනෙක් කියලයි සඳහන් වෙන්නේ. 
                                               ඉතින් මෙවැනි බෝසත් දෙවි කෙනෙක් හට පිං පෙත් අනුමෝදන් කරනවානම් එම දෙවිවරුන්ගෙන් ලෞකික දියුනුවට උපකාරත් ආපදා අනතුරු වලින් ආරක්ශාවත් ලැබෙන බව නම් අමුතුවෙන් කියන්න අවශ්‍ය නෑ. නමුත් විශේෂයෙන් සඳහන් කරන්නට අවශ්‍ය සම්‍යක් දෘෂ්ඨික දෙවිවරුන්ගෙන් පිහිට ලබන්නට නම් ඔවුන් පංචශීලය රකින ප්‍රථිපත්ති රකින අයවලුන් විය යුතු බවයි..                
                                         
                                                     
       
නාථ දෙවියන් හට වඳින ගථා ස්ත්‍රෝත්‍ර කීපයක්


නාථ ශ්‍රී සර්ව මංගල්‍ය
යථා දේවේන සංයුතං
සුගන්ධ දීප ධූපේන
නාථ ස්වාමි නමෝ වරම්
෴..෴..෴

දාන සීල භාවනාදී පාරමිතා පූර්ණං
දාන ශාන්ති සෞඛ්‍ය සම්ප්‍රදාන් ජනාන භුවනම්
තාවතිංස රම්‍ය දිව්‍ය වාසභනව නිත්‍යං
නාථදේව රාජ පුෂ්ප ආසන ප්‍රවිෂ්ටං

මයිත්‍රී කරුණා-උපේක්ෂ මුදිතාකර සදෘශං
නයික ලෝක වාස සත්ව කල්ප වුක්ෂ සදෘශං
දයිත‍යා දිත්‍ය තයාගී චින්තන සංයුක්තං
මෛත්‍රී දේවාභිදාන ආසන ප්‍රවිෂ්ටං

අනඝ මති මනෝඤ්ං ධර්ම චින්තා නිධානම්
අනභි මුඛං ශාස්ත්‍රං අග්‍රලෝකාග්‍ර සත්-ත්වං
අමිල රුචිර දෙහං පූජනීයාන බුද්ධෝ
අමරධිපති නාථං දේවරාජං නමාමි
෴..෴..෴

දකුණු අතේ ගන රන්මිණි කලස දරන වට
ලකුණු ඇතුව හෙළා දිෂ්ටි තුසිත පුරේ සිට
දකුණු වලාසද මඩලක් සේම උදා කොට
දකුණු වාසලෙන් එළි බැස මල් දොරගාවට

රනේ කිරුළු තුංගව් දිග සළුව අදින්නේ
පෙනේ විදුලි සැර මල්දම් කරේ දිලෙන්නේ
ගෙනේ දකුණු හස්තෙට රං කලස දරන්නේ
අනේ නාථ දෙවියනි මල් අස්න වඩින්නේ

අතේ දේවගණ රන් මිණි කලස දරලා
ගතේ චන්ද්‍ර සූර්‍යා ආලෝක වඩාලා
ලතේ දිෂ්ටි ජනෙල් දොරෙන් කරුණා කරලා
රතේ පිටින් එන්ඩ මෙමල් මධුර බලාලා

සදුන් සුවද මල්පිනි දිය කස්තුරී කපුරූ
මුදුන් වියන් තිර ජවනික සේසත් පැතූරූ
යොදුන් ගණන් මිහිතල් වැට පන්දම්
උතුන් මෙ නවරත්න තිලක සුරවර කුමරූ

පාත කැළණි පුර ලක්දිව බාරව සිටගති
භූත යකුන් හට ගිනි ගිනි කියා වදා රති
මෑත කපට බුදුවන්නට විවර ලැබගති
නාථ දේව රත්න තිලක සුර පුරයෙන් එති
෴..෴..෴


වෛදික ජ්‍යොතිෂවේදී
ධනුෂ්ක අබේරත්න
0755 00 41 66
….….

Monday, August 25, 2014

෴දරුවාගේ අකුරු කියවන අවස්ථාවට ස්ත්‍රෝත්‍ර෴


ගිය වතාවේ දරුවෙක්ට නිවැරදි ලෙස අකුරු කියවන්නේ කොහොමද ඒ සඳහා අනුගමනය කලයුතු ක්‍රියාමාර්ගය කුමක්ද කියා මා පල කල ලිපියට ගොඩක් හොඳ ප්‍රථිචාර ලැබුනා. ඒක කියවන්න බැරි වුනා නම් මෙතනින් ගිහින් ඒක කියවලා එන්න. ඉතින් එදා ලිපියේ ඉතුරු ටික ඒ කියන්නේ පොරොන්දු වුන විදිහටම ගණ දෙවියන්ට හා සරස්වතී මෑණියන්ට කියන ස්ත්‍රෝත්‍ර කීපයක් ඔයාලට කියලා දෙන්නයි අද ලෑස්ති වෙන්නේ. බොහෝ ස්ත්‍රෝත්‍ර අතරින් බලගතු ඒ වගේම ආධුනිකයෙක්ට වුනත් වචන උච්චාරනය කරගන්න පහසු වෙන විදිහට ලියවුනු ස්ත්‍රෝත්‍ර කීපයක් තමයි දෙන්න බලාපොරොත්තුව. ඉතින් තව පරක්කු නොකර අපි ඒ ස්ත්‍රෝත්‍ර බලමු.



ගණ දෙවියන් සඳහා කෙටි ස්ත්‍රෝත්‍රයක් 

වක්‍ර තුණ්ඩ මහා කාය
සූර්ය කෝටි සමාප්‍රභාම්
නිර්විග්නම් කුරුමේ දේව
සර්ව කාරේ සුසර වදාම්

තවත් ස්ත්‍රෝත්‍රයක් 

ඕම් ශ්‍රී ගණේෂාය නමහඃ ෴ නාරද වුවාච ෴

ප්‍රණම්ය සිරසා දේවම් ෴ ගෞරී පුත්‍රම් විනායකම්෴
භක්තාවාසම් ස්මරේන්නිත්‍යම්෴ ආයුඃකාමාර්ථ සිද්ධයේ෴

ප්‍රථමං වක්‍රතුණ්ඩම් ච ෴ ඒකදන්තම් ද්විතීයකම්෴
තෘතීයම් කෘෂ්ණපිංගාක්ෂම්෴ ගජවක්ත්‍රම් චතුර්ථකම්෴

ලම්භෝදරම් පංචමම් ච ෴ ෂෂ්ටම් විකටමේව ච ෴
සප්තමම් විග්ණරාජම් ච ෴ ධූම්‍රවර්ණම් තථාෂ්ඨමම් ෴

නවමම් බාල චන්ද්‍රමම් ච ෴ දශමම් තු විනායකම් ෴
ඒකාදශම් ගණපතිම් ෴ ද්වාදශම් තු ගජාණනම් ෴

ද්වාදශයිස්ථානි නාමානි ෴ ත්‍රිසන්ධ්‍යම් යඃ පඨේත් නරඃ ෴
න ච විග්න භයං තස්‍ය ෴ සර්ව සිද්ධි කරම් පරම් ෴

විද්‍යාර්ථී ලභතේ විද්‍යාන් ෴ ධනාර්ථී ලභතේ ධනම් ෴
පුත්‍රාර්ථි ලභතේ පුත්‍රාන් ෴ මෝක්ෂාර්ථී ලභතේ ගතිම් ෴

ජපේ ගණපතිස්තෝත්‍රම් ෴ ෂඩ්භිර්මා සන් ඵලම් ලභේත් ෴
සංවත්සරේන සිද්ධිම් ච ෴ ලභතේ නාත්‍රා දශම්ශය ෴

අෂ්ඨභ්‍යෝ බ්‍රාහ්මණේභිෂ් ච ෴ ලිඛිත්වායඃ සමර්පයේත්
තස්‍ය විද්‍යා භවේත් සර්වාඃ ෴ ගණේෂස්‍ය ප්‍රසාදතා෴

ඉති ශ්රී‍ නාරද පුරාණෛඃ ෴ ශංකස්ථ නාශනම් ෴
නාම ශ්‍රී ගණපති ස්තෝත්‍රම් ... සම්පූර්ණම් ෴







෴-෴-෴-෴-෴-෴-෴-෴-෴-෴-෴-෴-෴-෴-෴-෴-෴

සරස්වතී මෑණියන් සඳහා කෙටි ස්ත්‍රෝත්‍රයක්. 

සරස්වතී මහා දෙවී  වීණා පුස්ථක ධාරිනී  
හංසවාහිනී සමායුත්තේ   විද්‍යා දානං කුරූ මම  
සරස්වතී භජං මයිහං වරදේව කාමරූපනේ  
විද්‍යාරබ්බං කරිස්සාමී සරස්වතී භජම්ස්තු මේ   

තවත් ස්ත්‍රෝත්‍රයක්

සරස්වතී මහාභද්‍රා, මහාමයා වරප්‍රදා
ශ්‍රීප්‍රදා පද්මනිලයා, පද්මාක්ශී පද්මවක්ත්‍රගා
ශිවානුජා පුස්ථකධෘත්, නාන මුද්‍රා රමාපරා
කාමරූපා මහාවිද්‍යා, මහාපාථක නාශිනී

මහාශ්‍රයා මාලිනී ච, මහාභෝගා මහාභුජා
මහාභාගා මහෝසාහා, දිව්යංගා සුර්වන්දිතා
මහාකාලී මහාපාශා, මහාකාරා මහංකුශා
සීතාච විමලා විශ්වා, විද්‍යුන්මාලා ච වෛශ්නවී

චන්ද්‍රිකා චන්ද්‍ර වදනා, චන්ද්‍රලේඛා විභූශිතා,
සාවිත්‍රී සුරසා දේවී, දිව්යා-ලංකාරභූශිතා.
වාග්දේවී වසුධා තිව්රා, මහාභද්‍රා මහාබලා
භෝගදා භාරතී භාමා, ගෝවින්දා ගෝමතී ශිවා

ජටිලා වින්ද්‍ය-වාසා චා, වින්ද්‍යාචල විරාජිතා
චන්ඩිකා වෛශ්නවී බ්‍රාහ්මී, බ්‍රහ්ම-ඥානේ කසාධනා
සෞධාමිනී සුධාමූර්තී, සුභද්‍රා සුර-පූජිතා,
සුවාසිනී සුනාසා චා, විනිද්‍රා පද්මලෝචනා.

විද්‍යාරූප විශාලාක්ශී, බ්‍රහ්ම ජයා මහාබලා
ත්‍රෛමූර්තී ත්‍රිකාලග්න්‍යා ත්‍රිගුනා ශාස්ත්‍ර රූපිනී
ශුම්බා-සුර-ප්‍රමතිනී. ශුබදා ච සවරාත්මිකා,
රක්ත-බීජ නිහන්ත්‍රී චා, චාමුන්ඩා චාන්ද්‍රිකා තථා

මුන්ඩ කාය-ප්‍රහරණා, ධූම්‍රලොචන-මර්ධනා
සර්වදේව-ස්-ස්ථුතා සෞම්‍යා, සුරාසුර නමස්කෘතා
කාලරාත්‍රී කලාධාරා, රූප සෞභාග්‍ය-ධායිනී
වාග්දේවී ච වරාරෝහා, වරාහි වාරිජාසනා.

චිත්‍රාම්බරා චිත්‍රගන්ධා, චිත්‍ර-මාල්‍යා විභූශිතා
කාන්තා-කාමප්‍රදා වන්ද්‍යා, විද්‍යා-ධර සුපූජිතා
ශ්වේතා-මනා නීලභුජා, චතුර්වර්ග-ඵලප්‍රදා.
චතුරාමන සම්‍රාජ්‍යා, රක්තමධ්යා නිරංජනා.

හංසාසනා නීලජංඝා, බ්‍රහ්ම විශ්නූ ශිවාත්මිකා
ඓවම් සරස්වතී දේව්යා, නාම්-නාම් අශ්ටෝත්තරම් ශථම්
ඉතී ශ්‍රී සරස්වතී ශතනාමාශ්ටෝත්තරම් සම්පූර්ණම්

ඕම් ශාන්ති.., ශාන්ති.., ශාන්තිඃ... 






මේ සරස්වතී මෑණියන් හා ගණ දෙවියන් උදෙසා රචනා වී ඇති බලවත් ස්ත්‍රෝත්‍ර කීපයකි. දරුවාට අකුරු කියවන අවස්ථාවේදී මේ ස්ත්‍රෝත්‍ර භාවිතයෙන් යහපත් ප්‍රථිපල අත් කරගත හැක






වෛදික ජ්‍යොතිෂවේදී
ධනුෂ්ක අබේරත්න
+94755 004 166

Thursday, August 21, 2014

෴දරුවාට නිවැරදි ලෙස අකුරු කියවන්න෴


අද දෙමාපියන් බොහෝ කාර්‍යය බහුලය. මේ නිසා සියල්ල ලේසියට හා පහසුවට කරගන්නට නිතරම සිතයි. සමහර විට තම දරුවන්ගේ කාර්‍ය්යන් වලදී පවා නොදැනුවත් කම නිසා හෝ නොසැලකිල්ල නිසා චාරිත්‍ර වාරිත්‍ර මගහරින්නට පෙලඹෙන බවක් දැන් දැන් පෙනෙන්නට ඇත. මේ ලෙසින් බොහෝ දෙමාපියන් හට අතෑරෙන දෙයක් ලෙස දරුවාට අකුරු කියවීමේ චාරිත්‍රය පෙන්වා දිය හැක. ජ්‍යොතිර්වේදියෙක් ලඟට ගොස් වෙලාවක් සකස් කරගෙන එන දෙමාපියන් කඩේ තිබෙන හෝඩි පොතක් ගෙන නියමිත වෙලාවේදී එය දරුවාට කියවීමට දැන් දැන් පුරුදු වී ඇත. මේ දේ මෙසේ සිදුවීම ගැන ජ්‍යොතිශ කඩ කරගෙන යන අයද වග කිව යුතුය. මන්ද ඔවුන් තමා වෙත එන අයට මුදලට නැකත සාදා දී කලයුතු වත් පිලිවෙත් කියා දෙන්නේ නැත. සරස්වතී පුජාවක් තැබිය යුතු බව කියා එයින්ද ගානක් කඩාගන්නට උත්සහ කරයි. ඔවුන් එයට එකඟ නොවුනොත් නැකත පමනක් ලබා දී නිකන්ම අත පිසදාගනී. කලයුතු චාරිත්‍ර වාරිත්‍ර කියා දීමක් නැත. කෙසේ නමුත් අදූරට සාප කරනවාට වඩා එක පහනක් දැල්වීම උතුම් නිසා මෙහි නිවැරදි ක්‍රමය ඔබට කියා දීමට අදහස් කලෙමි.

සුභ මුහුර්ථය සාදවා ගැනීම
මුලින්ම දරුවාට අවුරුදු දෙක සම්පූර්ණ වී ලබන තුන්වෙනි අවුරුද්ද තුල හෝ අවුරුදු හතර සම්පූර්න වී ලබන පස්වන අවුරුද්ද තුල අකුරු කියවීම සුභය. ඉන් පසු කලයුත්තේ පවුලේ ජ්‍යොතිර් වෙදියා වෙත ගොස් දරුවාට අකුරු කියවීමට සුදුසු සුභ මුහුර්ථයක් සකස් කරගත යුතුය. මෙහිදී විශේෂයෙන් කිව යුතු දෙයක් ඇත. බොහෝ දෙමාපියෝ අප වෙත පැමින අසවල් දවසට නැකතක් සාදා දෙන්න කියා ඉල්ලා සිටියි. එවැන්නන්ට මා නම් දෙන පිලිතුර වන්නේ දවස තෝරාගත් ආකාරයෙන්ම වේලාවද තෝරාගන්නා ලෙසය. මා අනුමත කරන ක්‍රමය වන්නේ දරුවාට අවුරුදු දෙක සම්පූර්න වූ පසු ඉදිරි වසර තුල තිබෙන යහපත්ම සුභ මුහුර්ථය සකස් කර ගැනීමයි. 


චාරිත්‍ර
මේ සඳහා තුන්වරුවක් වත් අඩුම තරමේ නිර්මාංශව සිටීමට හැකි නම් අගනේය. තෝරා ගත් දිනයේ උදෑසන ආසනයක් සකස් කල යුතුය.  එය පිරිසිදු මෙන්ම යකඩ ඇණ නොගැසූ එකක් වීම අනිවාර්‍යය කරුණකි. 
පළමුව සුදු රෙද්දක් එළා ඒ මත බුද්ධ රූපය හා සරස්වතී දේව මෑණියන්ගේ හා ගණ දෙවියන්ගේ රූප තබන්න.( බුද්ධ රූපය මඳක් ඉහලින් තබන්න. අනෙක් රූප දෙක බුද්ධ රූපය දෙපැත්තෙන් තබන්න) බුද්ධ රූපය අසල මල් තබා පහනක් දල්වන්න. ඉන් පසුව බුලත් කොල 10ක් ගෙන මැටි පහනක් ඉන් එක බුලත් කොලයක් මත තබා එම බුලත් කොලයේ උරච්චිකරන ලද සුදු හඳුන් ටිකක් ගාන්න.(සදුන් කුඩු තලපයක් සේ දිය කර ගත්තද ගැටලුවක් නැත) ඒ ලෙසම තවත් බුලත් කොල 9ක් කෙසෙල් කොලය මත රවුමට තබන්න.(නැටි පිටට හිටින සේ) එම බුලත් කොල මත ද පෙර සේම සුදු හඳුන් ගාන්න. සෑම බුලත් කොලයක් මතම පඩුරු කාසිය බැගින් තබන්න.  කලින් දෝවනය කරන ලද මල් බුලත් කොල මත තබන්න. (සරස්වතී දේවිය අසල නෙලුම් කොලයක් මත රතු නෙලුම් මලක් තබන්න. ගණ දෙවි රූපය අසල කෙසෙල් කොලයක් හෝ අඹ කොල මත පිච්ච හා සුදු නෙලුම් තබන්න.) පහන් දෙකක්ද තබන්න. බුද්ධ පුජාව තබා දරුවා සමග පන්සිල් ගන්න ඉන්පසුව බුලත් අත් දෙකක් ගෙන අතුරා සකස් කරන ලද පූජා වට්ටි දෙක තබන්න.

මෙසේ පූජාව තබා දේවාරධනා මන්ත්‍ර ජප කර කහදිය කොතල ජපකර තැඹිලි ජප කර දේව වරම් ගෙන මෙය සිදු කිරීම සාමාන්‍ය ක්‍රමය වුවද මෙහිදී දරුවාගේ දෙමාපියන්ට වුවද කලහැකි ලෙස මෙම කාර්යය කරන ආකාරය කියාදීමට බලාපොරොත්තු වෙමි.

 පෙර කී ලෙස පූජා වට්ටිය තබා තමා සර්ස්වති හා ඝන දෙවියන් සඳහා කියන්නා වූ ස්ත්‍රෝත්‍ර දන්නේ නම් ඒවා කීමෙන් අනතුරුව දරුවාගේ අධ්‍යාපන කටයුතුවලට පිහිට වන ලෙස ඉල්ලා සුදුසු වෙලාව ලැබූ විට අකුරු කියවීම මැනවි. අකුරු කියවු පසු පූජා වට්ටි වල ඇති පලතුරු නිවැසියන්ද කුඩා දරුවන්ද අනුභව කර සතුන්ටද දෙන්න..

පූජා වට්ටිය
අන්නාසි  සමගින් පළතුරු 9ක් ද කැවිලි වර්ග ද 9ක් ද (තල ගුලි හෝ කැරලි,උදුපිටි මිශ්‍ර කැවිලි වර්ගයක්ද තබන්න) පුජාවට්ටියකට තබන්න ‍(ගෙඩි පූජාව තබන විට දී මෙන් පළතුරු ගෙඩි පිටින් ඇස්ස පමණක් කපා තබන්න. ගස්ලබු තැබීම සුදුසු නොවන බව ආචාර්‍ය මතයයි) 
සරස්වතී දේවියට තබන පූජා වටියට බෙලි කොළ මාලයක් හා ගණ දෙවි යන්ට තබන පූජා වට්ටියට අඹ කොළ මාලයක්
හබලපෙති
වීපොරි
පිනිදිය (බෙහෙත් බඩු කඩ වලින් ගත හැක)
පඩුරු
ගිතෙල් හා මීපැණි 
උක් හකුරු
කිරි බත්
කළු උක්

අකුරු කියවීමේ සුභ අක්ෂර පිලිවෙල

පළමුව ස්වස්ථි සිද්ධම්! යන වැකිය දරුවා ලවා තුන් වරක් කියවන්න. දරුවා කෙබඳු ආකාරයකට මෙම වැකිය උච්චාරනය කලද අකුරු කියවන වැඩිහිටියා මෙය නිවැරදි ලෙස උච්චාරනය කල යුතුය.

ඉන්පසු දේව අක්ෂර වලින් අකුරු කියවීම ආරම්භ කල යුතුය ඒ අකුරු පිලිවල මෙසේය.


ස ත ද ව ට ඉ ඔ 
උ ප ග හ බ ඊ සා
ඩා තා වා පා දා ඌ ඕ

ඉන්පසු සංක්‍යා කියවන්න මුලින්ම දරුවාගේ ජය අංකය කිය වන්න ඉන්පසුව 1 සිට 10 දක්වා ඉලක්කම් පිලිවෙලින් කියවන්න
අංක කියවූ පසුව හෝඩි පොතක් ගෙන සිංහල හෝඩිය පිලිවෙලින් කියවන්න.

මෙහිදී විශේෂයෙන් සැලකිලි මත් විය යුතු දෙයකි. එනම් අකුරු කියවීමේදී "ස"යන්න "ත"යන්න ලෙස නොව ස ත ලෙස අකුරේ ශබ්ධය කියවීම අනිවාර්‍යයයි.

අකුරු ලියවන විට දරුවා ලවා මුලින්ම ඔහුගේ නම ලියවන්නේ නම් මැනවි.

සරස්වතී මෑනියන්ට හා ගණ දෙවියන්ට කියන්නාවු ස්ත්‍රෝත්‍ර මීලඟ ලිපියෙන් බලාපොරොත්තු වන්න.

වෛදික ජ්‍යොතිෂවේදී
ධනුෂ්ක අබේරත්න
+94 755 00 41 66

Wednesday, July 16, 2014

ඔබ උපන් නැකතට අධිපති දෙවියන් කවුරුන්ද?


අපි ඉපදුන නැකතට අදාළ දෙවියන් කවුද කියා දැනගැනීම වැදගත් දෙයක් මේ තිබෙන්නේ එම දෙවිවරුන්. නාඩි සිද්ධාන්ත තුල නැකතට මුල් තැනක් ලැබෙන නිසා මේ ගැන දන සිටීම අවශ්‍ය දෙයක්

1. අස්විද - අශ්චිනි



2. බෙරණ - යම




3. කැති - අග්නි



4. රෙහෙන - බ්‍රහ්ම/ප්‍රජාපති




5. මුවසිරස - චන්ද්‍ර





6. අද - රුද්‍රා/ශිව
රුද්‍රා යනු ශිව දෙවියන්මය ( මේ පිලිඹද ඇති ජනප්‍රවාදය පසු දිනක සඳහන් කරමි)
 


7. පුනාවස - ආදිතී




8. පුස - ගුරු




9. අස්ලිස - නාග




10. මා - ඥාති දෙවිවරුන් ( තම පරපුරේ නමින් මිය ගොස් දේවත්වයට පත් වූවන්)


11. පුවසල් - භාග්‍ය/භාග


12. උත්‍රපල් - ආර්මය




13. හත - ආධිත්‍ය




14. සිත - ත්වශ්ඨ





15. සා - වායු




16. විසා - ඉන්ද්‍රාග්නි




17. අනුර - මිත්‍ර




18. දෙට - ශක්‍ර




19. මුල - රාක්‍ෂක




20. පුවසල - මේඝ/ජාලම්




21. උතුරුසල - විශ්වරූප




22. සුවණ - විෂ්ණු




23. දෙනට - විසුන්දර




24. සියාවස - වරුණ




25. පුවපුටුප - අජ (අජ ඒක පාද)




26. උත්‍රපුටුප - අභිබුධ



27. රේවතී - පුෂ




මෙහි සඳහන් සමහර දේව නම් (උදා: ප්‍රජාපති,ශක්‍ර,වරුන,යම වැනි) අපට හොඳාකාරව හුරුපුරුදු ඒ නම් බුද්ධ දේෂනාවේද එන බැවිනි. විෂ්නු, ශිව, රාක්ෂ, නාග වැනි දෙවි වරුන්ගේ නම් අපගේ හෙල සංස්කෘතිය හා බැඳී පවති . අනෙක් දෙවි වරුන් පිලිබඳ අපගේ පොත පතේ නැතත් ඉන්දියානු පොත පතේ මනාව සටහන් වී ඇති බව දක්නට ලැබේ. ඉන් සමහර කථා අතිශයෝක්තියෙන් රචනා වි ඇත. ශිව දෙවියන් ගැනද ඉන්දියානු ජනප්‍රවාදය හා ලාංකිය ජනප්‍රවාදය බොහෝ වෙනස්ය. මේ නිසා ඉන්දියානු ජනප්‍රවාද අතිශයෝක්තියක් වූ පමනින් එවැන්නේක් නැතැයි බැහැර කිරීම අනුවන කමකි.



වෛදික ජ්‍යොතිෂවේදී
ධනුෂ්ක අබේරත්න

Sunday, July 13, 2014

රාහු කේතු ගෙන් සහනයක් ලබන්න.

හැමෝම වගේ බොහොම උනන්දුවකින් බලන් හිටියා රාහු හා කේතු ග්‍රහයන් මාරුව සිද්ධ වෙනකන්. මොකද මේකත් ටිකක් ඇඟට දැනෙන ප්‍රතිඵල දෙන ග්‍රහ මාරුවක්. සාමන්‍යයෙන් මේ ග්‍රහයන් දෙදෙනා රාශියකින් තවත් රාශියකට යන්න ආසන්න වශයෙන් වසර 1කුත් මාස හයක කාලයක් ගන්නවා. මෙදා සැරේ මේ ග්‍රහමාරුව වෙන්නේ රාහු ග්‍රහයා තුලාවෙන් කන්‍යාවටත් කේතු ග්‍රහයා මේෂයෙන් මීනයටත් කියන රාශි දෙකට. මෙහිදී විශේෂත්වය වන්නේ මේ රාශි දෙක රාහු හා කේතු ග්‍රහයන් දෙදෙනා ගේ ස්වක්ශේත්‍ර රාශි දෙක වීමයි. ඒ නිසා මේ ග්‍රහමාරුව හොඳ වේවා නරක වේවා කොයි දේ වෙතත් දැනෙන්නම දෙන ග්‍රහ මාරුවක් ලෙස සලකන්න පුලුවන්. මම මේ ග්‍රහමාරුව ගැන ලග්නෙන් ලග්නෙට පලාපල විස්තරයක් දාන්නේ නැත්තේ එක ග්‍රහමාරුවක් මත පදනම්ව කියන පලාපලයත් හඳහන පරික්ෂා කර කියන පලාපලයත් සමහර විට අහසට පොලව මෙන් වෙනසක් තිබෙන්නට හැකි නිසාත් ඒවායේ නිරවද්‍යතාවය ගැන මා පුද්ගලිකව එතරම් සෑහිමකට පත් නොවන නිසාත්ය. 

කෙසේ නමුත් මේ ග්‍රහමාරුව ඇඟට දැනෙන ලෙස හොඳ හෝ නරක ප්‍රතිඵල දිය හැකි බව නම් මම පිලිගනිමි. ( ඔබේ පවුලේ ජ්‍යොතිර්වේදියා ලවා මෙම තත්වය පරික්ෂා කරගැනීම වඩා උචිතය.) මා අද බලාපොරොත්තු වන්නේ රාහුගෙන් හා කේතුගෙන් යම් විපතක් වේ නම් ඒ විපත අඩු කරගැනීමටත් යම් යහපතක් වේ නම් ඒ යහපත වැඩි කරගැනීමටත් භාවිතා කල හැකි සරල මන්ත්‍ර කීපයක් ලබා දීමටය.



රාහුගෙන් සහනය ලබන්නට

01. හුඹස් මන්ත්‍රය
බුදුන් වැඳ, දහම් වැඳ, සඟුන් වැඳ දෙවියන්ට පින් දී හුඹසක් අසල සිටගෙන පැමිණ පහත සඳහන් මන්ත්‍රය 21 වරක් ජප කරන්න. 

ඕං නර්කඡ්ඡ ඡාය
විත් මහේ
බ්‍රහ්ම හස්තාය
දි මහී
තනෝ රාහුං ප්‍රයෝද්‍යා හඃ෴

02. රාහු ශ්ලෝකය

මහා ශීර්ශෝ මහා වක්‍රෝ
ධීර්ඝ දම්ස්ත්‍රෝ මහා බල
අකන්‍යාශ්චෝ ඌර්ධව කේශෂ්ච
පීඩනම් දහතූ මෙ සිකි

දිනපතා 7 වරක් කියන්න

03.තවත් රාහු මන්ත්‍රයක්
තවත් ශබ්ද විද්‍යාවේ විෂ්මිත නිර්මානයක් වන මෙහි වචන අර්ථයට වඩා ඇත්තේ ඝන පිහිටීමයි. 108 වරක් මතුරන්න

"ඕම් භ්‍රාම් භ්‍රීම් බ්‍රෞම් සහ් රාහවේ නම්ඃ෴"




කේතු වෙනුවෙන් කල හැකි දේ

01. කේතු ශ්ලෝකය.

අනේක රූපවම්ස්ච
සකෲධ සහශ්‍රසඃ
උතපාත රූපෝ ජගදං
පීඩාම් දහතූ මෙ තමඃ

දිනපතා 7 වරක් කියන්න

02. කේතු මන්ත්‍රයක්
108 වරක් මතුරන්න.තවත් ශබ්ද විද්‍යාවේ විෂ්මිත නිර්මානයක් වන මෙහිද වචන අර්ථයට වඩා ඇත්තේ ඝන පිහිටීමයි. 

"ඕම් හ්‍රීම් කෘම් කෲර රූපිනේ කේතවේ එයිං සඃ ස්වාහඃ෴"



වෛදික ජ්‍යොතිෂවේදි
ධනුෂ්ක අබේරත්න

Saturday, July 5, 2014

ගුප්ත විද්‍යාව ආධාරයෙන් වැඩ අවැඩ දැන ගැනීම

 වෙනසකටත් එක්ක මොකක් හරි අලුත් දෙයක් දාන්න හිතුවා.. සොරුන්ට දඬුවම් කරන මන්ත්‍ර ක්‍රමයක් දානවද නැත්තන් වැඩ අවැඩ දැනගන්න මන්ත්‍ර ක්‍රමයක් දානවද කියලා හිත හිත ඉඳලා අන්තිමට තීරනය කලා තව කෙනෙක්ට හින්සාවක් කරන දෙයක් ප්‍රසිද්ධියේ දාන එක හරිනෑ කියලා..  ඉතින් ගුප්ත විද්‍යාව ගැන උනන්දු හැමෝටම ප්‍රයෝජනයක් ගන්න පුලුවන් වැඩ අවැඩ බලා ගන්න පහසු ක්‍රමයක් කියා දෙන්න යන්නේ.. කලින් වතාවක භගවති ජීවමෙන් මේ දේ කරන විදිහ කියලා දුන්නා ඔයාලට මතක ඇති.
                         මෙකේ ප්‍රයෝජනේ මේකයි.. අපි හිතමුකෝ පුංචි අසනීපයක් තියනවා ඒකට සිංහල බේත් කරනවද ඉංග්‍රීසි බේත් කරනවද කියලා අපිට හිතා ගන්න බෑ.. එහෙම නැත්තන් ව්‍යාපාරයක් කරන්න යනවා ව්‍යාපාරික අදහස් දෙකක් හෝ තුනක් තියනවා එකවගේම තමන්ට හැකියාව තියන. මොකක් කරන්නද කියලා හිතා ගන්න බෑ අන්න ඒ වගේ ගැටලු තියන වෙලාවට මේ ක්‍රමයෙන් විශිෂ්ඨ ප්‍රතිඵල ලබන්න පුලුවන්..




කරන්නේ මෙහෙමයි.

ඉස්සෝදා නා පිරිසිඳු වී පිරුවට ඇඳ බෝ ගසක් ලඟට ගිහින් බොහොම පිරිසිඳු සිතින් පහනක් පත්තු කරලා පහත දැක්වෙන මන්ත්‍රය 500 වරක් ජප කර ගෙදරට ඇවිත් තමන් නිදියන ඇඳට ගිහින් නැවතත් 500 වරක් ජප කරන්න. ( කාමරය බොහොම පිරිසිඳුවට තියන්න ඕන හඳුන් කූරක් එහෙම පත්තු කරන්න ඇඳට යන්න කලින්) ඊට පස්සේ තමන්ට දැන ගන්නට අවශ්‍ය දේ කියා ඉටු දෙවියන් සිහි කර නින්දට යන්න.. සිහිනෙන් තමන්ට අවශ්‍ය විසඳුම දැන ගැනීමට සලස්වනවා. කිල්ලට අසු නොවී ඉන්න ඕන ඒ දවස.

මන්ත්‍රය
නමෝ සරණේ - සරණේ - මෝපතිස්වාහා෴


වෛදික ජ්‍යොතිෂවේදි
෴ ධනුෂ්ක අබේරත්න ෴

Thursday, July 3, 2014

෴ දස මාර පිරිත හා යන්තරය ෴

ගුරු මුෂ්ඨි නිසා විනාෂ වුන විශයන් ගත්තම ඒකේ මුලින්ම ලියවෙන විෂය තමයි ජ්‍යොතිෂය, ඊලඟට පිලිවලින් යන්ත්‍ර මන්ත්‍ර විද්‍යාවත් අංගං හටන් කලාවත් අපේ පාරම්පරික ආයුර්වෙදයත් කියලා කිව්වොත් කවුරුවත් මගේ එක්ක අමනාප වෙන එකක් නෑ..  අපේ පැරැන්නෝ මේ විෂයන් වලින් කරපු ඇඟ ලොමුදැහැගැන්වෙන වැඩත් අද අපි ඉන්න තැනත් හිතලා බලපුවම අපි  කොයි තරම් දැනුමින් පිරිහිලාද කියලා හිතාගන්න පුලුවන්.. පන අදින මේ විෂයන්ට ආදරය කරන සුලුතරයක් තමන්ගේ කාලය මුදල් හා ශ්‍රමය වැයකරමින් මේ විෂයන් ආරක්ෂා කරගන්නට බොහෝ මහන්සියක් ගන්නවා.. ඔවුන්ට පින්සිදුවන්නට අදටත් අපට යම් තරමක් දුරටවත් මේ විශයන්ගෙන් ජීවිතයට සහනයක් සලසගන්න හැකිවෙලා තියනවා. ඉතින් මෙවැනි විශිෂ්ඨ මිනිසුන් කිහිපදෙනෙක් ඇසුරින් හා විශාල පොතපත ප්‍රමානයක් පරිශීලනයෙන් සාගරයක් බඳු වූ මේ විෂයෙන් කන්හැන්දකිනුත් ස්වල්පයක් අවබෝධ කරගැනීමට මටත් හැකිවුනා. 


                                    ජ්‍යොතිෂ විෂය මගේ දෙමාපියන්ගේ බුදලයක් නෙමෙයි. මා සතුව ඇත්තේත් බොහෝ මිනිසුන් කාලයක් තිස්සේ දුක්විද ලබාගත් දැනුමයි. ඒ නිසා මා දන්නා දේ වෙනකෙකුට කියා නොදී සිටීමට මට කිසිම සදාචාරාත්මක අයිතියක් නෑ. මේ විෂය රැකෙන්නට නම් මෙයට ආදරය කරන්නන් අතට මෙය පත් කරන්න ඕන. මා මේ කරන්නේත් එයමයි. මා සතු ඉතාමත් සුලු දැනුම් ප්‍රමානය මෙයට ආදරය කරන අය අතට පත් කරන එකයි.

                                           මාතෘකාවට අපි එමුකො ආයෙත්. මේ දසමාර පිරිත කියන්නේ ආරණ්‍යසේනාසන ගත භික්ෂුන් වහන්සේලා ආරක්ෂාවට පාවිච්චි කල ඉතාම බලගතු පිරිතක්. මේකෙ යන්තරයකුත් තියනවා. සුපුරුදු ලෙසම ගුරුමුෂ්ඨි නිසා නැතිවේගන යන එකක්. 

                                        මේකෙ ගුන තමයි සියලුම ග්‍රහ අපල නිසා ජීවිතයේ සිදුවන විවිධ කඩාවැටීම් සමනය කරන එක. ඒ වගේම ආරක්ෂාවත් තමන්ගේ දියුනුවත් සලසලා දෙනවා. මේ යන්තරය තඹ තහඩුවක ඇඳගෙන දසමාර පිරිතෙන් ජීවම් කරලා බුදුකුටියෙන් තියලා දිනපතා බුදුන් වැන්දට පස්සේ හත් වරක් දසමාර පිරිත සජ්ජායනය කිරීමෙන් සියලු අමනුෂ්‍ය බිය පහ වෙලා දියුනුව සැලසෙන බවත් ග්‍රහ අපල වලින් සහනය ලැබෙන බවත් සඳහන් වෙනවා

දසමාර පිරිත

ඉති තදුභය සේනා ඝට්‌ටයංඅඤ්ඤමඤ්ඤං 
විවිධ විසම වාචං උග්ගිරන්තී රමන්තී 
සතත දුරිත චේලා ඛග්ගරාසී වහන්ති 
දුසිත ලලිත චිත්තා යුද්ධ සඡ්ජා අහේසුං 

ඉති මුනි කකුසන්දෝ දීපමාගම්ම මේතං 
බහුවිධ ජන සංඝං නිබ්බුතිං පාපුනිත්වා 
තදහනි සසිරි සං බොධි සාඛංච නෙත්වා 
නිදහිය ගගනම්භා ජම්බු දීපා අගච්චී 

එවංපි කෝණාගමනො මුනින්දෝ 
දත්වා බහුණ්නං ඵලමග්ගදානං 
නෙත්වා තතො දුම්බර බෝධි ශාඛං 
සො පාගමාසී පුන ජම්බු දීපා 

 එවම්පි කසස්‌ප ජිනො වරමණ්‌ඩ දීපං 
පත්තො පලග්ග රතනො බහුනොජනස්‌ස 
දත්වාන ආනීත තං වට බෝධිශාඛං 
රොපාපයිත්ව මඟමා පුන ජම්බුදීපං 

 පාරොහ දන්තො චිත කුට කුම්භො 
අනෙක සො තත්ථ විරාජ මානො 
සො නිඡ්ජරා සාර මදප්ප වාහො 
ධජො යථාභාති හාති සුරාධි පස්‌ස 

 තස්‌මිං සමන්ත නග මුද්ධනී ලෝක නාථො 
චබ්බණ්‌ණ රංසි නිකරං දිසි පග්ඝරන්තො 
හික්‌ඛුහි සො පරිවුතො සර සාගරන්තො 
ඕලොකයං ඨිත මකාසි අනෝම වන්‌තෝ 

 ලංකාවධු සුමනකුට කිරිට කූටං 
සඡ්ජෙහි තග්ග ජිනරාජ මණී වහන්තො 
ඉච්චිත්ථ දං සිවපදං පටිමං තිලොකෙ 
තන්දානි හෝභජථ සෙවිත සබ්බකාලං 

දිවා විහාරං භගවා සසංඝො 
කත්වාන තස්‌මිං පණකිඤ්චිකාලං 
මහීය මානෙසු සදෙව කෙසු 
තතො ගතො රොහණ අම්භරස්මා 

 තස්‌මිං සසංඝො මුනි දීඝවාපියං 
ථූපාය ඨානේ පරමාය භූමියං 
ගරුං කරොන්තො ජනිතං මහීතලං
නිරොධ මා පඡ්ජ නිසීදි උත්තමො 

විහංග මානං ගරුඩොව මජෙඣ
මිගාන මජෙඣ පරමොව සීහො 
මහායසොමාර බලස්‌ස මජෙඣ 
විසාරදො වීත භයො නිසීදි 

සබ්බන්ත මද මොහෙන නාලගිරිං මහාගජං 
වෙස්‌සන්තරො දෙවදත්ත මෙඛලා ගිරි භූසංගජං
විවත්ත මද වෙගෙන නාලාගිරි කරිස්‌සරං 
මෙත්තා සද්ධානු භාවේන සම්බුද්ධෝ නිම්මදං අකා

දසමාර යන්තරය




වෛදික ජ්‍යොතිෂවේදී
ධනුෂ්ක අබේරත්න