Monday, August 24, 2015

භාව කාරක හා මරණ කාරක



භාව කාරක

යම් ග්‍රහයෙක් වෙතින් නිවේදනය වන කරුණු මගින් යම් භාවයක නිවෙදකත්වය පෝෂණය වේ නම් එම ග්‍රහයා විසින් එම භාවයේ කාරකත්වය දරන බව සරලව පෙන්වා දිය හැක. මෙය මෙසේ පැහැදිලි කර ගත හැක.

ලග්නයෙන් තමා ගැන කියවෙන අතර මමත්වය හෙවත් ආත්මය නිවේදනය වන නෛසර්ගික ආත්ම කාරකයා වන රවි ලග්නය සඳහා කාරක වෙයි. දෙවැන්නෙන් ඉතුරුම් ධනය ගැන මූලිකව නිවේදනය වන අතර භාන්ඩාගාරය වාසස්ථානය කරගෙන සිටින සෞභාග්‍යමත් ගුරු ග‍්‍රහයා ධනස්ථානයට කාරක ග‍්‍රහයා වෙයි. තුන්වැන්නෙන් වික‍්‍රමය එඩිතර බව කියවෙන අතර ග‍්‍රහ දෙව්ලොව සෙන්පතියා වන කුජ තරම් මෙම භාවයට කාරක වීමට සුදුස්සෙක් නැති බව ඔබට වැටගෙනවා ඇත. හතර වැන්න වන මාතෘ ස්ථානයට ග‍්‍රහයන්ගේ මව වන චන්ද‍්‍රයා කාරක වන අතර හතර වැන්නෙන්ම කියවෙන වාහන සඳහා සිකුරු කාරක වේ (හතර වැන්නට චන්ද‍්‍රයා පමනක් කාරක වේ යැයි මතයක්ද ඇත.)පස්වැනි භාවයට පුත‍්‍ර කාරක හා ඥාන කාරක වන ගුරු කාරක වන අතර හයවැන්න වන රොග හා සතුරු ස්ථානයට සෙනසුරු හා කුජ කාරක වේ. විවාහය ගැන නිවේදනය වන හත්වැන්නට අප බලාපොරොත්තු වන ලෙසම සිකුරු කාරක වන අතර, තවත් තැනක මෙවැනි මතයක් ඇත එනම් පුරුශයන් සඳහා හත්වැන්නට සිකුරු කාරක වන අතර ස්ත‍්‍රීන් සඳහා හත්වැන්නට ගුරු කාරක වන බවයි. මෙම මතය කොතරම් නිවැරදිදැයි පර්යෙෂන මගින් අවබෝධ කරගැනීම පාඨකයාට බාර කරමි. කෙසේ වෙතත් මා පුද්ගලිකව පිලිගන්න ක‍්‍රමය නම් මුලින් සඳහන් කල ක‍්‍රමයයි.

අටවැන්නෙන් නිවේදනය වන්නේ මරණය හා දුක් සහිත දේවල්ය මේ භාවයට දුකට අධිපති සෙනසුරු කාරක වේ. නම වැන්නෙන් ධර්මය හා ධාර්මික පුද්ගලයන් උගතුන් නිවේදනය වන අතර මෙම භාවයටද එම තත්වය පෙන්වන ගුරු කාරක වේ. දසවැනට කාරක ග‍්‍රහයන් කිහිප දෙනෙක්ම සිටී. යමෙක්ට වෘතියෙන් සමාජ තත්වයෙන් ඉහක යාමට නම් ප‍්‍රඥාව ඉවසීම ක‍්‍රියාශිලීත්වය අභියෝග ජය ගැනීම වැනි බොහෝ දේ අවශ්‍ය වේ. මෙ නිසා මෙම භාවයට රවි, ගුරු, බුධ, හා සෙනසුරු කාරක වන්නේ මෙ සියලූ ගුණ මෙම ග‍්‍රහ සංකලනයෙන් ලැබෙන නිසාය. එකොලොස් වැන්නෙන් කියවෙන ලැබිම් නැවත නිවෙදනය වන්නේ ගුරු ග‍්‍රහයාගෙනි. දොලොස් වැන්නෙන් කියවෙන මෝක්ෂය ලබීමට නම් දරාගැනීම අත්‍යාවශ්‍යය එමෙන්ම ලෞකික සැපයෙන් ඇත්වීම අත්‍යාවශ්‍යය. එමෙන්ම දොලොස් වැන්නෙන් නැති වීම කියවෙයි. මේ නිසා මෙම භාවයට දුකට කාරක වෙන සෙනසුරු කාරක වෙයි.


මරණ කාරක

ඒ ඒ භාවයන්ට අදාලව ග‍්‍රහයන් කාරක වන අතර ඒ තමාට ප‍්‍රථිපල දීමට වැඩි හැකියාවක් ඇති ස්ථානයන් බව පෙනේ. මේ ලෙසම ග‍්‍රහයන්ට තමා සිටින භාවයේ ප‍්‍රථිපල හෝ තමා කාරක වන භාවයේ ප‍්‍රථිපල හෝ දී ගත නොහැකි වන භාවයන් තිබෙන අතර එම භාවයන් සඳහා එම ග‍්‍රහයන් මරණ කාරක වේ එම භාවයන් තුල තැම්පත් වීමෙන් ග්‍රහයා මිය ගියා සේ හැඳින්වීමේ වරදක් නොවන්නේ මේ මගින් ග්‍රහයා භාවයට අදාල ප‍්‍රතිපල විනාශ කරගන්නා අතර තමාගේ පලදීමේ හැකියාවද විනාශ කරගන්නා නිසාය. 
උදාහරනයක් ලෙස කුජ හය වැන්නට කාරක වන අතර හය වැන්නෙන් බ‍්‍රහ්මචාරිත්වය නිවේදනය වේ (හත්වැන්නෙන් දොළොස් වැන්න නිසා). යම් හෙයකින් කුජ හත් වැන්නේ තැම්පත් වුවහොත් බ‍්‍රහ්ම චර්යාව මෙන්ම එය බිඳීමද කුජ වෙත පැවරෙන අතර තමා කුමන කාරකත්වයක් නියොජනය කල යුතු දැයි තීරනය කර ගත නොහැකිව කුජ භාව දෙකේම නිවේදනයන් විනාශ කරන්නට ඉඩ තිබේ. කුජ හත්වැන්නේ සිටින්නන්ට කුජගේ නෛසර්ගික වයස අවසන් වනතුරු බ‍්‍රහ්මචාරීව සිටීමෙන් කුජ දෝෂය අවම වේ කියා කියන්නෙ මේ නිසාය.


තවත් උදාහරණයක් ලෙස රවි ග්‍රහයා නෛසර්ගික ආත්ම කාරයකයා වන අතර ක්ෂය වීම සම්භාන්ධන නිවේදනය වන දොළොස්වන භාවයේදි තමාගේ නෛසර්ගික කාරකත්වයට විරුද්ධ කාරකත්වයක් දැරීමට සිදුවීම නිසා මරණ කාරකතත්වයට පත්වේ. පහත දැක්වෙන්නේ ඒ ඒ ග්‍රහයන් මරණ කාරක වන භාවයන්ය.



ග‍්‍රහයා මරණ කාරක භාවය

රවි            12 භාවය
සඳු            08 භාවය
කුජ           07 භාවය
බුධ           04 හා 07 භාව
ගුරු           03 භාවය
සිකුරු        06 භාවය
සෙනසුරු  01 භාවය
රාහු        09 භාවය

මේ ලෙස යම් ග්‍රහයෙක් මරණ කාරක ස්ථානයේ තැම්පත් වී ඇතිනම් ඊට අදාළ ප්‍රතිකර්ම හා පුද පුජා ක්‍රම වේදීය ජ්‍යෝතිෂය තුල සඳහන්ව ඇති අතර මීළඟ ලිපියෙන් අප ඒ පිළිබඳව සාකච්චා කරමු.


ගුප්ත විද්‍යා සහ ජ්‍යොතිෂ පර්යේෂක
වේදීය ජ්‍යොතිෂවේදී
ධනුෂ්ක අබේරත්න
0755004166

No comments:

Post a Comment